luni, 14 septembrie 2009

Atmosfera

Intorcandu-ma acasa de la prima zi de scoala, m-am gandit la un lucru: atmosfera. A fost mai buna decat ma asteptam, fiind mai calma, mai destinsa si mai "fun" decat ma asteptam. Si daca tot povestim pe acest blog despre jocuri, mi-a venit in minte unul ideal: legendarul Fallout 3.

Folosesc termenul legendar fiindca, desi nici nu a trecut un an de la lansare, a devenit deja faimos asemenea venerabililor sai predecesori. Scurt si la subiect, m-am gandit ce-mi place la jocul acesta (ma joc pe el pe Xbox)? Atmosfera potrivita. Pentru cei nestiutori, Fallout 3 poate fi prezentat cam asa: o lume devastata de razboi nuclear, dar nu unul cum ni-l imaginam noi ci unul imaginat de oamenii din anii '50. Adica apar buncare secrete subterane, super mutanti, scorpioni gigantici (cat mine de mari), zombie si reptile furioase. 

Povestea este simpla si totodata complexa. Au trecut 200 de ani de la razboi, tu si tatal tau (Liam Neeson isi imprumuta vocea) ati trait toata viata in Complexul Subteran 101, facut sa protejeze oamenii de arme nucleare. Intr-o zi, tatal tau se decide sa plece in secret afara din complex, deschizandu-l pentru prima data in 200 ani. Problema este ca paranoicul conducator al buncarului crede ca tu ai ceva de-a face cu plecarea misterioasa. Asa ca hopa-fuguta pleci si tu din complex ca sa nu fii omorat. Ce te asteapta afara este un Washington, DC distrus de timp, degradare si frecventele conflicte dintre animalele salbatice, super mutanti, zombie, Fratia Otelului, mercenarii fara scrupule si simpli locuitori ai desertului. 

Si unde intra in discutie atmosfera? Dati-mi voie sa va explic. Aceasta minunata combinatie dintre grafica, sonor, gameplay si muzica de pe vremea bunicii face toti banii! De la desertul unde erau odata paduri la tunelele de metrou infricosatoare, de la orasul Washington la maldarele de fiare ce sunt numite casa de supravietuitorii excentrici, de la cetatea Fratiei la baza mercenarilor, esti insotit de o atmosfera incredibila, retusata pana la ultimul detaliu si sunet. Fiecare inamic este unic, fiecare cladire are ceva de ascuns, fiecare personaj are propria poveste si propriul rol in aceasta aventura legendara.

Concluziile mele sunt ca trebuie sa cumparati acest joc, potrivindu-se tuturor gusturilor. Mai jos sunt linkuri pentru site-ul oficial si site-ul reclama:

http://fallout.bethsoft.com/eng/home/home.php?fbid=vghBpXllf3G

http://prepareforthefuture.com/?fbid=nSGkmGRuJm2 

Un comentariu:

  1. Interesanta povestire, mi-a placut, asa cum am zis si mai devreme vreau sa-mi cumpar jocul. Are destule lucruri bune si foarte bune de oferit, pentru cei care au rabdare si stiu sa caute.
    Fallaout 3 RULZZ!!

    RăspundețiȘtergere